Ile się zarabia w marketingu?
Wiele kobiet pragnie robić karierę w marketingu, zastanawiają się jednak nad tym, czy pensje w tej branży są na tyle wysokie, że pozwolą wieść życie na odpowiednim poziomie. Dobra wiadomość jest taka, że w marketingu można nieźle zarobić.
Zarobki w marketingu – co decyduje o ich wysokości?
Jak podkreślają eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/, ogromne zróżnicowanie w obszarze wynagrodzeń marketingowców to wypadkowa wielu czynników. Kluczowe znaczenie w omawianym kontekście mają doświadczenie zawodowe oraz staż, ale sporo zależy też od sprawowanego stanowiska, wielkości firmy czy regionu zatrudnienia. Na najlepsze zarobki można liczyć w Warszawie. Istotną rolę odgrywa ponadto zaangażowanie pracownika i jego chęć do wspinania się po kolejnych szczeblach zawodowej drabiny. Wiąże się to z nieustannym podnoszeniem kwalifikacji poprzez uczestnictwo w szkoleniach i kursach oraz dodatkowe studia.
Pensje w marketingu – jak się zarabia w Polsce?
Przykłady zarobków na poszczególnych stanowiskach w branży marketingowej, które są przedstawione poniżej, mają charakter orientacyjny. W praktyce wynagrodzenia często bywają niższe lub wyższe niż podana wartość przeciętnej płacy – w zależności od opisanych wcześniej aspektów.
– specjalista ds. marketingu
Specjaliści ds. marketingu zarabiają w Polsce przeciętnie 3190-5880 zł brutto. Zazwyczaj mają do dyspozycji służbowy telefon, który mogą wykorzystywać również do celów prywatnych, a firmy zapewniają im ponadto dostęp m.in. do prywatnej opieki medycznej. Zaczynając pracę w tym fachu na stanowisku młodszego specjalisty ds. marketingu, można liczyć na ok. 4000 zł brutto.
– copywriter
Jak czytamy w artykule https://sofista.com.pl/blog-2/, copywriterzy zatrudnieni w działach marketingu zarabiają średnio 7500 zł brutto. Warto przypomnieć, że zajmują się oni nie tylko pisaniem różnego rodzaju tekstów czy wymyślaniem sloganów reklamowych, ale też działaniami z zakresu SEO. W artykule https://sofista.com.pl/link-building/ opisano przykład takiego właśnie działania, a mianowicie proces budowy zaplecza linków tekstowych w zewnętrznych serwisach.
– graphic designer
Medialne wynagrodzenia graphic designera, czyli osoby będącej częścią zespołu kreatywnego i odpowiedzialnej za komunikację, wynoszą ok. 6200 zł brutto.
– art director
Przeciętne wynagrodzenie art directora w Polsce wynosi 8250 zł brutto. W przypadku awansu na senior art directora w rachubę wchodzi atrakcyjna podwyżka – do kwoty 11450 zł brutto.
– product manager
Osoby pracujące w charakterze product managerów zarabiają średnio 8500-11500 zł brutto, przy czym w Warszawie medialne zarobki na tym stanowisku są wyższe i wynoszą 9000-13500 zł.
– media planner/buyer
Media planner/buyer – a więc specjalista zajmujący się przede wszystkim tworzeniem strategii mediowych, planowaniem i zakupem mediów, a także nadzorowaniem i optymalizacją kampanii – zarabia w naszym kraju średnio 6000 zł brutto. Senior media planner/buyer otrzymuje wyższą pensję, która wynosi 7500 zł brutto.
Najnowsze komentarze